Friday, January 1, 2010

Yang Tak Okeh, Sudah Pun Okeh!

Pebenda..?

Ni la barang yang memaksa aku pegi lagi sekali ke Extra Southern City.

Spek mata.. Dan mulai hari ni bertarikh 01.01.10, aku bermata empat...! Semula..


Bingkai: Levi's (ada red tab lagi!). Hahaha.. Hape la..
Aku ingatkan Levi's cuma jual spenda ngan jeans je. Tapi bingkai macam ni memang susah nak jumpa. Kira barang 'rare' jugakla. Kat Siam tak rare la kot..

Kanta: Essilor (transition~boleh tukar kaler gelap bile berada kat tempat panas).

Harga: RM650.00 sahaja. Bayor pakai duit bonus kompeni bagi. Setidaknya, ada la kenangan pasal duit bonus untuk tahun 2009 daripada abes gitu-gitu aje. Walaupon jumlah bonusnye ciput ya amat.. Malu kawe nak nyebutnye! Alhamdulillah jugek, daripada takdok langsung.

Aktuali, kanta tu takde la ber'power' sangat. Dan bukan pun alasan utama aku pakai spek sebab rabun. Aku pakai benda ni sebab nak kurangkan silau bila memandu time cuaca panas. Takpon time malam hari, sebab silau lampu kereta dari depan.

Nota: Dulu aku pernah pakai spek. Dalam tahun 2003 gitu. Bingkai titanium slim(masa tu bingkai titanium baru je wujud). Cap 'al-buaya'. Tapi time tu tinggi siyot power kanta nye!
Pakai kejap je, dalam 2 tahun gitu. Rimas..

2 comments:

  1. emmm... aNis pun guna 4 mata gak krg ni.. tapi bukan jenama levi's. biasa2 jak.. tp harga lebih kurang gak. Jenama OTM tu.. hehehe

    ReplyDelete
  2. tentang kita;

    bila mata bertentang mata, 2 menjadi 4, 4 menjadi 8.
    bila berkata tentang hati, 2 hati dengan 1 denyutan yang seiring.. seirama.
    bila kita mencari mimpi, impian kita tetap 1 yg sama.

    ReplyDelete