Thursday, January 21, 2010

Aku Sejuk Hari Ini - I'm Cool Today

Alhamdulillah, aku berasa aman, tenang dan sejuk (cool) hari nih.

Tenang: Sebab mampu bangun awal untuk sahur, bersiap diri, kemas rumah seawal jam 0430 pagi. Dapat dengar suara mak (ngade-ngade, mintak manja dengan mak pagi buta).Solat subuh dan bacaan al-Ma'tsurat diamalkan seperti selalu.

Aman: Sebab bangun dalam keadaan yang hampir tiada kerunsingan dan kesusahan. Dapat tunaikan tanggungjawab aku pada yang disayang. 'Wake-up call' pepagi. Sidia sedar ataupun tidak, itu belakang cerita.

Sejuk: Sebab badan aku dah tak panas lagi. Sembuh sudah dari demam. Wai..wai.. Malam tadi hujan turun rupanya.

Bersiap untuk ke Keramat sambil mendengarkan alunan lunak zikir 'Penawar Hati' dari Hijjaz.

Syukur juga, jalan hari ni tak berapa sesak. Jadi sampailah awal ke tempat kerja.

Dan mungkin juga terlalu 'cool', dengan 'cool' nye jugek aku masuk ke Restoran Chengkih sebelah tu dengan selambanya untuk makan sarapan.
Subahanallah.. Aku lupa, aku puasa hari ni! Mujur juga cepat teringat. Allah, terima kasih.


Tips (9) dari pembacaan hari ini: Janganlah mata keranjang.

No comments:

Post a Comment