Thursday, January 14, 2010

Cerita Tauladan Di Awal Pagi. Terima Kasih Sahabat

Sebelum aku melangkah masuk untuk tidur, tergerak aku untuk menjenguk ke bilik punya Abg Ali Aceh (teman serumah aku).

"Belum tidur lagi Bang Ali?"

"Belom Bang Adi. Kenapa kamu kelihatan murung?"

Aku membalas tegurannya dengan cuma tersenyum tawar. Setawar biskut mayat..

Malam itu Abg Ali banyak mencurahkan cerita peribadi beliau. Seperti biasa..
Banyak yang diungkapkan. Antara lainnya tentang hikmah Allah mengambil sesuatu, dan menggantikan dengan sesuatu yang lain. Dan sudah pastinya, Abg ali menceritakan kisah keluarga beliau dan bencana Tsunami.

Dan seperti biasa, aku akan mendengar kisah beliau itu dgn khusyuk dan tanpa jemu..

Dan, ceritanya tentang cadangan untuk kembali semula kepada mantan isterinya. Namun ada sepekara yang menyebabkan dia bertawar hati. Gara-gara sifat dan perangai mantannya yang tidak pernah berubah..

Dan juga cerita Abg Boy (juga teman serumahku) yang baru kematian ibundanya minggu sudah. Takziah..


****
Tips (2) dari pembacaan hari ini: Fahami perubahan semulajadi isterimu.

No comments:

Post a Comment