Wednesday, January 20, 2010

Pulih Kembali

Alhamdulillah, keadaanku beransur pulih. Cuma flu nya sahaja yang masih berterusan.

Okeh, bersiap untuk pergi cari rejeki. Selagi nyawa dikandung badan, selagi nafas tak terhenti. Berbaktilah..
Kalaupun bukan untuk diri aku sendiri, ingatlah orang yang tersayang. Mak, bapak, adik-adik, dan isteri masa depan.



***
Memang jadi tabiat aku tak ambik atau makan ubat bila demam. Biasanya aku akan biar mcm tu aje. Aku nak uji sejauh mana antibodi aku bekerja. Dan aku tak nak antibodi aku 'menjeng' sangat disebabkan pengambilan ubat-ubatan.

Cuma biasanya, aku akan pakai cool fever dan minom air yang banyak termasuk 100 plus (untuk vitamin c tambahan dan segera).

Malam tadi selepas solat maghrib dan mengaji, aku ketiduran. Sedar-sedar baju basah, kain sarong basah. Aku ingatkan ngompol. Rupanya, aku berpeluh banyak. Alhamdulillah, antibodi aku bekerja dengan konsisten.

Aku bangun untuk tunaikan solat Isya'.

Terima sms dari yang dirindu. Emm..


Nota: Syg, jaga kesihatan mu juga. Jaga diri baik-baik. Abg sentiasa merinduimu.


Tips (8) dari pembacaan hari ini: Rajinlah membantu isterimu.

No comments:

Post a Comment