Saturday, January 23, 2010

Cayalah Aku!

Astagfirullah.. Sabar jelah ye.

Udah le pepagi dah hangin satu badan dgn buah~ati (hehehe.. You and Me je yang tau yeh).
Tingkap kereta pulak buat hal. Turun mau, naik dah tak mau. Kalau benda ni jadi kat kampung okeh la jugak. Simpan dalam garaj sebelah pintu rumah. Senang cerita.

Ni tengah-tengah kota metropolitan yang bergelar Key El, yang segalanya pantang ada peluang. Whoaa.. Takleh jadik ni. Kebetulan terjadik depan opis aku pulak.. Pandai betul kereta 'ferarri ijau' bapak aku ni pilih port baikkk punye! Takkan aku nak biar tingkap ternganga cengginih. Kang ujan? Kang ada yang berkenan panjang tangan?

Tit.. Tekan suis kat dahi. Berubah kejap jadi pomen. Aku parkir bawah pokok, aku bukak pintu kereta besar-besar. "Apa lu tengok-tengok. tak pernah nampak orang repair kereta ka?" Getus aku dalam hati bile ada ada beberapa orang yang lalu lalang, skodeng-problem dengan aku.


Apa hal pulak la dengan power window nih. Motor dia kah? Rod dia kah? Kabel terbelit kah? Puas godeh. Motor okeh. Rod okeh. Kabel pun okeh. Emmmph.. konfusius aku!

Setelah dibuat beberapa penyelidikan dan ujikaji terperinci, akhirnya aku temui.
Ya Allah... Ini bendanya yang rusak...

Swith controller yg kasik tingkap boleh up & down dia dah bejat!

Camne nak kasik okeh. Kalu antar bengkel konfem melayang 70-80 hengget. Macam Talib dulu.
Ooooo.. Ada mentol, ada mentol atas kepala aku!
"Ambik pinje hok pintu blake dulu deh!"

Beressssss..........!
Selamat 70-80 hengget aku buat sementara. Huhuuu..

Nota: Ni yang rasa nak tukar Ferarri ni dgn BUGATI. Hahaha..



Tips (11) dari pembacaan hari ini: Hargailah pendapat isterimu.

No comments:

Post a Comment