Wednesday, January 13, 2010

Pikatlah Hatiku

Aku baru meng'khatam'kan bacaan aku pada buku bertajuk Ajaibnya Sedekah (Semakin Bersedekah Semakin Kaya). Buku karangan oleh Saudara Muhammad Muhyidin. Aku beli buku ni kat kedai buku di gedung, Kota Tinggi dengan harga RM11.90. Lama dah belinya, lamalah pulak nak menghabiskan bacanya. Aktuali aku dah abis baca pada Ahad lepas (ayat cover ke'selow'an). Hehehe..

Alhamdulillah, ada aku pelajari sesuatu melalui pembacaan pada buku ini, dan insyaAllah kan ku praktikkannya.

Okeh, hari ni aku mulakan pembacaan kepada buku berikutnya bertajuk Pikatlah Hatiku (30 Bisikan Hati Isteri). Karangan Saudara Dokter Dato' Hasan Mohd. Ali. Buku ini telah dihadiahkan oleh buah~atiku yang baik hati itu. Emm.. Syg, ada maksud apa2 ke ni?



Okeh, ilmu itu tak terbatas kepada keperluan satu-satu 'event'. Tak semestinya aku nak nikah, mesti baca buku-buku yang berupa macam ni. Ilmu itu kan tak terbatas. Tak gitu? Gitu..gitu..gitu..

Tapi aku paham juga, di sudut hatimu, kau menghendaki agar aku lebih memahami dirimu. InsyaAllah, akan ku 'improve'kan diriku.


Nota: Syg, pikatlah hatiku jua!

****
Tips (1) dari pembacaan hari ini: Suami, bermesralah dengan Isterimu ~ wujudkan cinta dan kasih sayang dalam sesebuah perkahwinan.

No comments:

Post a Comment