Saturday, January 16, 2010

Ektiviti Meronda Ke Sana Ke Mari

Selepas mentari pagi menampakkan diri,
Selepas rutin al Ma'thsurat dipenuhi,
Selepas bergayut dengan si buah~ati,
Selepas bermanda-mandi,
Selepas kehendak tembolok lapar diisi,
Jom kita jalan sana sini..

Destinasi hari ni, cadangannya nak pegi Alpha Angle. Uihh.. lamanya aku tak sebut nama tempat ni! Ada apa kat sana? Pastinya, Aeon Jaya Jusco. Dulu masa duduk membujang di area Keramat, tempat ni la jadi 'port black' aku.(err..bukan ke sekarang pun masih membujang lagi ke? hahaha.. Bujang tuek kata mak aku).

Masuk JJ carik spenda (mini boxer) kegemaran aku masa kini. Apala punye hobi!
Sudah jumpa apa di cari. Jenama Hush Puppies dan Renoma menjadi pilihan hati.

Jom lepak-lepak kedai buku! MPH pilihan aku. Cari 3-4 buku untuk bacaan peribadi. Selain itu untuk si buah~ati. Sori lah girl kalau dah tak 'seprais' lagi. Presen belom pon diberi, aku dah kasik tau dulu. Huhuuu.. Tak romentik langsung!

***
Wohh.. Ada cerita pasal makan-makan la. Pebret aku dulu kalau main-main kat area ni, konfem singgah Carrefour Wangsa Maju. Nyantap sizzling.

Tapi kali ni, aku nak kasi test itu nasik ayam claypot spesel. Ommnomnom..


'On-de-wey' balik, kasik nostalgia siket pasai rumah-rumah yang aku pernah diami suatu masa dulu. Antaranya.. Setinggan Lorong Kiri 12. Flat Pangsamurni. Banglo Jalan Gurney. Banglo?? Hahaaa.. Jangan tak percaya. Percayolah weh!


Ni lah rumah banglo kat Jalan Gurney 2 yang pernah aku duduk tu. Usang dah pun.. Sekarang diaorang dah buat rumah teres 4-5 pintu kat situ.


Dan lagi nyinggah mamak cendol. Aktuali aku minat rojak + sambal sutun dia satu masa dulu. Salah satu makanan ruji kami seisi serumah, dulu la. Inzal beb...

Cendol jagung plus kacang. Aku ingatkan nak cendol tapai, takdok pulok!

'Rotek' kereta dah tamat tempoh la pulak.. Aku dah kopek la.. Kasik 'templok' yang baru!

Yang baru 'espayet' 14 Jan 2011 pastinye. Takleh tunjuk sini, bahayee..


****
Tips (4) dari pembacaan hari ini: Bersikap Romantik dan sayangilah isterimu.

No comments:

Post a Comment