Wednesday, February 10, 2010

Tabung Haji Aku

Semalam baru aku menambah lagi potongan gaji aku untuk dicarumkan sebagai tabungan di Tabung Haji. Aku tambahkan lagi RM100 dari yang asal sebelum ini.

Ramai yang komen, bile aku maksimumkan simpanan/potongan dengan cara/amaun sebegini, "cukup ke ko nak makan? Belen gaji ciput.." Biasanya aku balas dengan senyum je.. Aku tau apa aku buat.

Sebahagian akan aku gunakan sebagai perbelanjaan perkahwinanku dalam tempoh terdekat ini, dan sebahagian untuk bekalan ketika kecemasan dan hari tua nanti. Opss.. Pastinya Tabung Haji digunakan untuk tabungan perbelanjaan ke tanah suci.

Memang diakui, sakit berdikit disebabkan ketidakcukupan. Namun, inilah usaha termampuku. Demi mencapai impianku.

***
Ohoo.. Minggu lepas ada pegi KWSP. Try tengok berapa duit tersorok aku kat situ.

Emm.. Alhamdulillah juga, mungkin cukuplah 10% untuk pendahuluan rumah kos murah/sederhana rendah, dalam akaun ke-2 aku.

Aku, duduk atas pokok pun boleh.

No comments:

Post a Comment