Sunday, December 13, 2009

Pontian, Suatu Perjalanan

"Jom.. Jom.. Temankan mak pegi kenduri."

Hehehe.. Camni la aku klu ada masa free. Sentiasa tak free. Tapi aku suke mcm ni. Daripada abiskan hjg minggu duduk rumah tengok rancangan TV berbayar punye Ananda Krishnen, baik aku buat bakti. Baiklah aku tambah2 bakti pada famili sendiri..

Kat majlis tu jumpa la aku dgn kwn lama, yg mana dia juga adik kpd pengantin. (Nazri anak Wak Haron belakang rumah). Ucapan takziah aku utk dia. Anak mereka yg baru berusia 3 bulan, telah pun dijemput Allah.

Dah kenyang membadok nasik minyak, try pusing2 bandar Pontian cari cendol mamak. Ada jumpa kat medan parking tepi laut. Tapi tak sesedap dulu la..

"Ok pak, pasni nak g mane pulak?"

"Jom pegi Parit Mekassar, rumah paman ko"

"Jom aje..."

Dulu Paman Shahrol ni menghabiskan masa kerjaya dia di KL dan Selangor. Menetap lama di area Selayang. So, bila dia bersara, balik kampong la. Benut.. Buat rumah gadang, kerja kebun, bela ayam. Mcm tu la agaknya bile seseorang menempuhi alam persaraan.
Jadi bila dia dah balik Johor ni, rajin la bapak aku berziarah. Tambahan pulak kampong mak dekat2 area itu je, Parit Mokhayat Ayer Baloi. Kebun bapak pun ada situ..

Nyambil2 ambik hasil bulanan sawit..

Balik rumah, badan aku rasa semacam semula. Seram sejok. Perut memulas..

Nota: Bestnye ada bini. Syggg.. Tlg picit kepala abg. Hehehe. Kemaruk siyot...
Oh mama, saya mau kawin..

No comments:

Post a Comment