Wednesday, December 30, 2009

Demi Mu Rekonizer, Aku Jadi Plumber. Pun Slumber..

Keperluan barang semua dah ada. All check..

2 bijik penapis air (omputeh kata 'water filter') perlu aku pasang.

Yang satu jenama Jepun. Ntah Jepun, ntah China. Shinkawa.. Tu nama org Jepun ke China? Ke Jawa..? Hahaha..


Penapis ni dah lama bapak aku beli. Cuma itu hari tetiba ada parts dia rusak. Cari punya cari alat ganti dia, tak jugek jumpa. Jadi kena ambik inisiatif akal sendiri la, kasi boleh pakai dengan apa yang ada. Huh.. Berpeluh!


Penapis air yang kedua buatan Korea, tapi nama omputeh. Apala orang Korea ni, takde jati diri betol! Rekonizer ni aku beli dari buah~ati aku. Sanggup ngangkut dari Borneo Bawah Bayu lagi tu.

Bikin pelan-pelan. Almaklum, 'bidang terjun'. Buat benda macam tu pun makan masa satu hari. Hehehe.. Nampak sangat kelas amatur. Tak profesenel langsung..


Nota: Syg, rekonizer awak tak boleh pakai lagi la. Ada 'defect' siket parts dalaman dia. So, kena jadi MatGyver lagi sekali la..

1 comment:

  1. alaa antar je kat part n service.. xpon pg pulang balik kat wakil penjual.. hahhahahaha.. (rusak pun rusak la abg ttp pakai)

    ReplyDelete