Saturday, December 26, 2009

Pantai Yang Hujan

Jauh jugak Tanjung Leman ni kan.. Namun demi mu piknik, aku sanggup.

Aku meng'imajinasi'kan pantai itu agak besh, tp ropanya cuma besh biasa.
Halamak, ujan lebat pulak!

Kalu tak ujan, masuk air basah jugak. Kena ujan pun basah jugak. Jadi.. Keputusan di tanganmu.

"Saya kunci jawapan pilihan saya. Terjunnnn..."

Aksi pantai berakhir jam 0230 petang. Masing-masing nak balek. Famili Abg War membawa haluannya terus ke Pahang.

Yang tinggal, terus membuat pelbagai plan.

"Balik lalu Sedili yok! Manalah tau ada ikan baru naik laut."

Perjalanan melalui jalan persisir pantai. Tg. Leman - Sedili Besar - Mutiara Motor - Tg. Balau - Desaru - Bandar Penawar.

Lama tak singgah Masjid Jamek Bandar Penawar. Kami menjama'kan sahaja Zohor utk dibawa ke asar.

"Kami ambik bonjrot bubur asyura nya ya tok siak."

Balek...!

Sampai rumah, hidung mula srot.. srot.. srot.. Bleed ingus. Padan muke aku!

No comments:

Post a Comment