Sunday, March 28, 2010

Perjalanan Ke Timur

Hehehe.. Baru tersedar daripada karam. Karam atas tilam.. Disebabkan penat yang teramat banget!

Kronologi ceritanya semalam;

Perjalanan KT ke Sik semalam lancar tanpa dugaan. 'Smooth Like Kriminal..'

Almaklum, jalan waktu malam nih kurang halangan. Satu jela halangannya.. Mata yang mengantok!

Dan-dan turun bukit kat Grik semalam jam 0300 pagi, mata pun mengantok. Carik-carik tempat lapang untuk selelap-dua. Sejam je aku mintak. Rupanya 3 jam Dia bagi. Hehee.. Sedar-sedar dah nak masuk waktu subuh. Lepas solat bagai.. Teruskan perjalanan ke Charok Damar (rumah kampong Kerol).

"Poksa, kul berapa nak balik? 0430 petang boleh?" Aku tanya poksa, aku jawab balik, apala.. Dulik arr.. Aku yang drive beb!

Lepas membedal kue teow 'teng' yang betul-betul 'hoo liao' kat 'bandaraya' Sik, aku drive balik terus. Lalu Grik lagi. Adoiii la.

Pagi tadi baru je turun Grik. La dah nak kena panjat naik balik..

Kereta lori main kelip-kelip lampu.Apesal.. Ada pak polisi cari makan ke? Ohhh.. Nak kasi tau, ada gajah tengah menyantap. Ini senario biasa bila lalu Grik ni. 4 eko gajah besau tengah menyantap ulam pucuk daun kat tepi jalanraya.

"Poksa, apa agenda seterusnya?"

"Wakaf Che Yeh. Yey!"

320km + 120km lagi la jawabnya!

Kesian Ferarri Ijau aku nih. Kali ni memang aku henjut betul-betul.. Takpela, lain kali aku beli Hummer. Issyy..Jangan sebut-sebut, nanti Ferarri Ijau merajuk..

Pegi Wakaf Che Yeh ni satu je istimewanya. Iaitu pasar malam serbaneka yang hanya akan tutup pada jam 0300 pagi setiap hari. Tu yang sesungguh sangat ka mari tu. Check-in dulu hotel cap chiken!

"Pok mu mandi dulu arrr. Lepas mu siap kejut aku. Penat sangat nih."

"Ok!"

Ok pebendanya! Sedar-sedar dia tengah pelok aku. Sambil nyanyi berduet dengan aku. Atas katil. Cisss.. Harapkan pagar, pagar tumbang dulu! Mana nak datangnya istimewa Wakaf Che Yeh macam ni. Sekarang dah pukol 0400 pagi siyott..

Ni taip entri sambil nangis la ni. Frust sebab gagal abiskan duit kat pasar malam Wakaf Che Yeh!

Meh sini aku kasik mu satu pantun best;

Pegang pistol masuk peluru,
Poksa.. Wak lu!

No comments:

Post a Comment