Saturday, March 13, 2010

Aku Eksiden

Aku alami musibah kecil petang tadi. Kereta aku bergesel 'manja' dengan kereta sorang abang ni. Lokasi kejadian adalah di jalan area Gong Kapas. Semasa keadaan jem rapat.

Aku yakin aku tak salah!

Tapi aku belajar beberapa perkara hari ni. Belajar bersabar.. Belajar tidak ego.. Dan belajar untuk memaafkan orang lain.

Bayaran gantirugi kepada abang tu yang sejumlah RM100 mungkin senilai dengan pelajaran aku perolehi hari ni. Tak kisah la bang.. Daripada kita bertegang leher sape betul sape salah, baik juga saya yang mengalah.

Best kan hidup ni..!

Mungkin aku rugi duit sebab gantirugi dan kos repair kereta aku. Tapi apa ada hal.. Senyum ajelah. Benda dah nak jadi.. So lain kali kena lebih berhati-hati.

Bumper jatuh, fog lamp pecah dan tanggal, lampu signal pun tanggal, bodi calar.
Kopak juga RM serat-dua ni..

Aku juga tertanya-tanya.. Adakah yang berlaku ada kaitan dengan hal di masjid tadi. Aku menolak secara baik kepada seorang abang yang datang untuk meminta derma pembinaan madrasah? Emmm...


Notas:
- Tak kalah pun walau mengalah.
- Jariah dan sedekah boleh elakkan musibah? Aku semakin percaya..ya!

No comments:

Post a Comment