Sunday, August 23, 2009

Cabaran Ku Sahut.. Hasrat Bersambut!

Akhirnya.. Kini pasti! (ibarat bait lagu Anita Sarawak).

HTC Touch Diamond 2 telah selamat berada di dalam genggaman aku.

Yang baru. HTC Touch Diamond 2.

Yang lama. O2 xdaII mini.


Okeh, sedikit sebanyak pengenalan HTC TD2 aku;
  • dibeli pada hari ahad, 23 Ogos 2009 bersamaan 2 Ramadhan 1430 Hijriah.
  • dibeli di Centre Point, Kota Kinabalu dgn ditemani si buah hati.
  • dibeli sekadar utk menggantikan O2 XDAII mini aku yg telah pun berusia 4 tahun. O2, aku tetap rindu kamu..
  • berharga RM2580 shj. (half kertas, half plastik. Paham2 jelah).
  • okeh PDA ni comel. Tak besar dan tak terlalu kecil. Elegance design.
  • Windows Mobile 6.1 base. Dgn teknologi Touch Flo.Oren lagi..
  • touch screen
  • semua ada; GPS, WiFi, Bluetooth, apa2 lagilah.
  • bunyi ngam, gambar ngam, teknologi pun ngam..
  • Taiwan made. Yg penting bukan produk PRoC ye.. FYI, iPhone pun produk PRoC. Lalala.. (teringat kisah serigala tak dapat anggur).
Harapan aku, HTC ni mampu bertahan paling tidak 5 tahun kehadapan.

Nota: Dan ini juga mungkin secara kebetulan sempena kerjaya anniversary selama aku bekerja dgn SINGER. Enam tahun sudah wei..! (25 Ogos 2003, hari pertama aku di Singer).
Dulu aku pernah ditanya. Berapa lama kau nak kerja dekat Singer ni?
Aku menjawab dengan konfidennya.. Dua tahun sahaja!
Naa.. Sekarang apa cer! Hehehe, ibarat nasik sudah menjadi bubur (betul ke peribahasa tu?).

3 comments:

  1. Berapa lama kita keje di sesebuah tmpt adalah bergantung dengan rezeki. Selagi ada rezeki, selagi itulah kita tetap di sana..... macam sy juga, dah 3 x hantar surat resign, tapi tak diterima. apa kes...... sekarang bukan senang nak cari keje tau!!!!

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah, rezeki Allah ada di mana2.

    "Ulat dlm batu pun boleh hidup". Mmg btol pun! Klu dah Allah bagi fitrah kehidupan dia mkn batu, mmg kat situ pun hidup dia..

    Tinggal lagi cara mana kita mau cari dan grab rezeki itu.

    ReplyDelete
  3. lalalalalalala..hari2 kerja.... abis kalau tak keje nak buat apa?

    ReplyDelete