Saturday, June 27, 2009

Ke Lima Kalinya

Pekena rota canai mamak api2 sambil tunggu tokey. Kena mtk daging nih bagi tambah rasa, kalau tidak.. Macam makan span keras jelah jawabnya.

Wokeh.. destinasi kita hari ini ialah Lohan. Kat mana Lohan tu? Mcm nama ikan flower horn je! Ke.. Kampung asal Lindsy Lohan?
Alah kat area Ranau jugak. Emm.. cukup lima kali lah aku jalan2 kat area kaki Kinabalu. Perjalanan pagi ni agak slow disebabkan kenderaan dan keadaan cuaca yg berkabus. Bile sebut berkabus, bermakna sejuk lah. Jimat ekon! Aku mtk tokey tu bukak tingkap SR dia. Aku cakap aku nak pegang awan yg mcm 'gula kapas' di area Kundasang ni.


Di saaana.. Puncak Kinabalu

Bestnye kalau aku dapat duduk kat sini. Takde jam.. takde asap kereta.. takde bising2 macam kat bandar. Dkt sini hari2 pasang ekon free!
Aman jek..

Rumah2 di lereng bukit Kundasang

Gambar diambil dari Hotel Perkasa, Kundasang. Berlatar belakangkan puncak Kinabalu yang mula dilitupi awan.

Tokeh Cina tu ckp, ramai cikgu semenanjung kawen dgn cewek tempatan, pastu bermastautin kat sini. Buat rumah kat lereng2 bukit. Besau2 lagi. Aku tengok mmg ye pun. Banyak rumah besar ala banglo kat lereng bukit.
Tokey offer aku bukak bisnes kat kawasan tu. Aku cakap, err.. aaa.. mmm..

No comments:

Post a Comment