Tuesday, October 13, 2009

Pontian Oh Pontian 2

Aku balik Pontian lagi. Kali ni kampong asal usul mak aku pulak. Parit Mohayat, Ayer Baloi.

(Weh, pehal org dulu2 kasik eja air jadi ayer?) Sape2 ada jowapan..

Lepas abis audit discussion di JB yg tak sampai pun 15 minit itu (hampeh tul! Kerja audit amik masa 2 minggu, dia punye pembentangan tak sampai pon 15 minit??), aku ngan bapak mak balik kampong. Nak buat koleksen jual buah sawit.

Haicess.. Bestnye org ada ladang sawit! Cukup bulan ambik gaji. Harga terkini, RM390 per tan. Jadik lah.. Kata mak aku.

Baliknye tu kiteorang lalu kat kg sawah (pekan nanas) ngale Kulai ikot jalan kuari batu. Singgah air terjun rekreasi Gunung Pulai. Aihh.. Pesal aku rasa jalan masok dia dah lain. Konpius..

Sekali ujan da.. Jadi aktiviti melancong telah bertukar kpd sesi ngeteh kat warong dekat2 situ. Oder air kopi-o paneh2 time ujan2 macam ni best la agaknya. Side order oleh mak, mihun sop dgn mi goreng.

Balik sampai rumah, dan2 maghrib time. Lepas solat aku rasa semacam. Sakit perut ada, mual2 nak muntah pun ada, kepala puyeng mcm nak mabok pun ada.. Pesal aku ni. Mcm kena keracunan makanan jek!

No comments:

Post a Comment