Wednesday, October 7, 2009

Apa ni..? Semua Pun Melambung

Dgr berita pagi ni, cukai dan harga rokok dinaikkan. Mujur juga aku tak isap rokok. Tidak kalu.. Pasti expenses bulanan juga turut naik. Ingatan pada aku, jangan la terjebak dgn gejala isap rokok. Isap benda lain boleh la kot.. Huhuu.

Tapi, ada juga expenses aku yg lain turut melambung, iaitu... BIL CELCOM AKU!
Pagi tadi dapat msg dari Celcom, dia kata bil aku dah over limit. Apa la celcom ni, dah tau over limit kasi stop la.. (Hehehe, ayat cover cuai sendiri).

Aiseh.. Camne leh over pulak nih. Nampaknya kenalah man-man sikit gunanya lps ni. Tepon ofis PJ (makcik ros) kena kurangkan, tepon member2 yg tak berapa paham nak call balik kena kurangkan, tepon si buah hati kena kurangkan..

Kalu masih menggatal nak bergayut jugak, emm.. aaa.. Begayut ngan operator Celcom 1111 jela kot? Gratis kan..

Harga barang pun naik. Mlm tadi lps maenyantap sup ekoq plus gear box kat D'Laksamana (AT 5), bapak beli tepung gandum cap sauh. Harga dah RM1.70. Mahai nyeee!
Seingat aku dulu time aku dah pandai dikerah untuk membeli itu dan ini di kedai runcit Cik Naim (dgn upah keropok jagung), harga gandum tak sampai pun singgit.

Patut le sekarang epok2 ngan jemput2 naik harga!

5 comments:

  1. Pesanan utk;

    - Cik darling I. Wei wei, bile U nak on itu (013866XXXX) punye no.? Berat la wei kalu helo pakai 016..

    - Cik hairun. Ko tak reti2 ke nak helo aku balik ke. asik pekena aku je. Kata aku 8pax ko.. Kemut arr..

    ReplyDelete
  2. camana, aduhai...tepon pun dah rosakkkkk.. geram sangat lah wei

    ReplyDelete
  3. Alalala, ilang ye. InsyaAllah, patah tumbuh yg hlang kan berganti.
    Cari la selain made in china. Mungkin tahan lama siket kot.. NOKIA is COKIA! Lalala

    ReplyDelete
  4. 8pax pon tolak kdt gak kn.xbole, pokai nti aku.tgu la dpt bonus bday dr celcom yg fri cal 2.ha...time 2 ko miskol je aku,kompom aku cal blk.haha...

    p/s:weh org bekerjaya pn nk berkira kdt ke dgn yg masih student lg nih....adoyai...confirm la taik idong masin.

    ReplyDelete
  5. ko ni mcm tau2 je taik idong aku masin. pernah colet test rasa ke?
    Apara...

    Student la bynk duit. JPA dpt, FAMA dpt.. Klu ada BF, dia blanja mkn.

    ReplyDelete