Saturday, September 12, 2009

Bazar Mini Ramadhan Di Plaza Wawasan

Tiada apa2 yg menarik di bazar ini dibandingkan dgn yg berada di DBKK. Di sini banyak dijual makanan yg bukan berkonsep kuih muih. Jualannya lebih kpd masakan lauk pauk dan masakan panas seperti mee dan nasi goreng.

Petang ni aku beli mee campur nasi goreng. Berserta lauk isi ikan masak kicap manis dan sotong. Harga RM5.50.
Wow.. Bukan kerana harganya, tapi banyak nya. Bukan nasik atau mee nye, tapi lauk nya. Nampaknya aku buka puasa isi ikan dgn sotong berlaukkan nasik dan mee lah jawabnya. Terbalik sudah..

Aku ingatkan nak snap gambar bagi bahan bukti kat sini, tapi tak dan nak snap, juadah telah pun licin sejurus azan maghrib berkumandang.
Ciss..! Apa punye mentekedarah daaa.. Juadah abis dgn senapas.

Sebagai kudap2-an tambahan (citt.. ayat cover tembolok nih), aku beli popia goreng ngan epok2. Tapi ada pelik siiikit. Dia bagi sambal belacan bagi menggantikan kuah sos utk popia aku.
Ni popia ve.
Nota: Besok pagi mungkin aku akan ke tamu di Gaya Street. Jalan2 cari jajan utk dibawa pulang sbg ole2 org kampong. Maybe dgn somebody.. Siapa lagi klu bukan dgn si buah hati!


Moral from the iklan, berbanyakkanlah berdoa utk ibu bapa kita. Dan juga orang lain.. Tak rugi.

Iklan Raya Petronas 2001

2 comments:

  1. ala...xbole lwn lg bazar kt kerinchi ni.mcm2 ada...tgl sedia duit je..huhu..aku ari2 shopg mknan buka pose kt ctu..duit aku byk labor ctu..tgk, betapa berjasa nya aku kt bazar kerinchi.haha..

    p/s:2 psl berat aku tmbh 2kg.mkn je lbh..org len bln pose berat bdn turun,aku???up je memanjang..

    ReplyDelete
  2. tu la ko. org kata bln pose setan kena rantai. jd smua napsu pun kena sekang. la ni, sape lebih hebat dr setan?

    aku xnk jwb, sbb aku pun lbik kurg cenggitu jugak. hahaha

    ReplyDelete