Sunday, November 29, 2009

Tunaikan Zakat

Petang-petang aku ajak bapak gi jumpa ngan pak imam Yunos kat kedai runcit dia. Lama dah aku berhajat nak tunaikan tanggung jawab ni, tapi ada je yg membataskan usaha aku. Termasuklah halangan dari aku sendirik.. huhuu.

"Pak imam, saya berhajat utk byr zakat wang simpanan saya. Cuba tengok2 berapa saya perlu keluarkan.."

InsyaAllah, besok akan aku lunaskan tanggung jawab itu. Besok kerja Mersing, kirim bapak jela.

Nota: Tunaikan lah zakat. InsyaAllah, dgn berzakat ianya dpt menyucikan harta2 yg kita miliki. Dan harus beringat, jika sudah cukup nisab bahagian yg sepatutnya kita zakatkan itu usah disimpan atau digunakan. Itu bukanlah milik kita. Itu milik asnaf yg lapan. Moga beroleh keredhaaan Allah. Moga dapat keberkatan..

No comments:

Post a Comment